Search This Blog

Loading...

Tuesday, October 16, 2012

За Аристофан, восочните таблички ,Цезариците и Јахве


Аристофан е антички комедиограф од 4-5 век пред нашата ера (448-380 ПНЕ).„Убавецот„ Аристофан бил голем „сатиричар„ кој пишувал комедии во кои се потсмевал на своите современици, големите „Сократ„(469-399 г ПНЕ) и „Еврипид„(480-406 г ПНЕ). αριστος (aristos) значи "најдобар" а  φανης (phanes)значи "изглед".Аристофан бил 21 година помлад од Сократ. А Платон пак (424-348 г ПНЕ) 24 години помлад од Аристофан, односно, 45 години помлад од Сократ.
Аристофан наводно напишал 54 комедии. Од овие преку „препишување„ во тек на дваесетиина векови до денес останале само 11. Сосема доволно за да се насмееме на „античката Грција„.





    Маља Мегала(Голема Коса)







Во комедијата „Облаци„ (Νεφέλαι / Nephelai)(423-417 ПНЕ), напишана во времето кога се родил Платон) Аристофан им се потсмева на „софистите „ односно „филозофите„ односно на „Сократ„, „таткото на филозофијата„,кои сакаат да ги срушат старите богови , ( им предвидува страшен крај на ваквите и како и во секоја „античка „ комедија, на крајот гори некоја куќа односно „глупавиот„ е запален„).
„Старата комедија„ на „античките„ била  пишувана во стихови и во неа освен „сатира„ како додатни ефекти  се користат гегови од највулгарен тип, прдење, ждригање , тепање , полови дејствија и други експлицитни содржини. Ваквиот „театар„ не можел да умре петнаесеттина дваесет века па повторно да се појави во ренесансата. Ова е слика на првобитниот -средновековен (условно земено) театар чии први претстави се одржувале во средновековните цркви, денес познати како „антички амфитеатри„ (арени-harena латински збор за делот на кој се одвива претставата, посипан со песок и сл односно циркови т.е .цркви. Теа - поглед и Теос(Зеус,Живс)-Бог се мистериозно поврзани. Во првите театри веројатно самиот Бог се симнувал на сцената односно сите го гледале  ).


Стрепсијадес (ΣΤΡΕΨΙΑΔΗΣ, свиткан, згрчен) има син „растурикуќа„ заинтересиран само за коњи и коли(?). Сите спијат само него не го фаќа сон.
  Ωχ! δυστυχισμένος πούμαι!                πώς μπορώ και να κοιμούμαι,  που τα έξοδα του γυιου μου [όλη νύχτα] με τσιμπάνε,                όσα για το στάβλο πάνε                κι' όσα πάνε για τα χρέη.  Γιατί αυτός γυρεύει τώρα [όπως οι καβαλλαρέοι](4)                νάχη τα μαλλιά μεγάλα,  κι' άλογα στον ύπνο βλέπει κι' αμαξάδες και καβάλλα.  Μα εγώ σε στενοχώριες πέφτω σήμερα βαρειές,                βλέποντας εικοσαριές                να τραβάη το φεγγάρι, (5)  γιατ' οι τόκοι δρόμο παίρνουν.
Ох колку несреќен сум јас. И како би можел да спијам кога ме штипат долговите на мојот син кој сега оди во шталата за коњи а потоа оди да направи долг,  еве го отиде сега во лулката да нана со големата коса и коњи и чези и кочии гледа во сон. Но јас денес паѓам од грижи. Гледајќи дека дваесетти го минува месечината . И дека каматата фаќа пат под нозе.

Па продолжува додека ја гледа „книгата„
Δώδεκα μνας εις τον Πασία .. δώδεκα μνας;... και για τι πράμα;... ... τάλογο [για την ιππασία]πούταν και σφραγιστό με γράμμα. Αλλοί! κάλλιο να το 'χε πάρη μέσα στο μάτι ένα λιθάρι!
Дванаесет мини на Пасија(Дебелиот)дванаесет мини....а за што...за коњ обележен со буква Леле! Поарно да ме стиснеше среде око со еден камен !
Варијанта на запечатената листа е жигосан коњ што чини 12 мини односно 100 драхми.Прескапо за само еден коњ.Можеби листа за повеќе коњи?
Во оригиналниот  грчки текст стои „коппатиан„ демек коњ обележен со буквата Кoпа,наводно жиг за расен коњ.

Од тектот во Персеус:






Преведувачите (а можеби и авторот) сакаат со преводот да ни создадат впечаток дека во „античка„ Атина се пишувало на восочни таблички како на пример  „книгата за финансии„не имајќи  предвид дека во „античка„ Атина сите оделе полуголи и дека судбината на сметководствената  книга во лето на 40 степени би била бедна и жална .

За жал во времето на „Аристофан„веројатно веќе имало и хартија (Грците во негово време немале  збор за пергамент„,што значи дека Грците прво знаеле за хартија а потоа дознале за пергамент)

Стрепсијадес раскажува за својот живот.Тој е селанец оженет со богата жена-граѓанка.
 Και μ' όλα αυτά την ανηψιά του Μεγακλή
επήρα,  που ήταν γυιός του Μεγακλή
— , κι' αυτή σαν την Κοισύρα  
И со сето ова  ја зедов внуката
на Мегакле(Мегакле -големец)кој беше
син на Мегакле (на Големец)-а оваа(мисли
на жена му)-како Кесира(Којзира,Цезарица)
Мегакле е име на повеќе „античкоатински„ владетели а Кесира на неколку нивни ќерки-жени.

Ова е посмешно од прдењето на слугата додека спие.

Името „Цезар„ „кајзар„,„кесар„ ќе се појави дури по 6-7 века и тоа кај Грците како „севастос„.А еве тие веќе во „античка„ Атина имаат Кајзарици.



                                               Кајзарин Којсира


Името Коесира нема етимологија.Во грчкиот речник е влезено пословично преку „античкиот„ Аристофан како којзерирање-луксузно ,царско однесување како она на Кесира те Царица. А како да има кога грчки корен кога „цезар„ е кобожем латински збор.







Латините(идните Римјани) во времето на Аристофан уште биле анонимни абориџини на полуостровот а Етрусците (Турци?)биле главни фаци .Атињаните божем 415-413 ПНЕ направиле и воена експедиција до Сицилија, да се бијат со античката Сиракуза,но го извлекле подебелиот крај.



Стрепсијадес го испраќа синот во училиштето на Сократ за да научи „ораторство„ и како да ги измами кредиторите за да не го врати долгот.прво самиот Стрепсијадес го посетува училиштето на Сократа.

Αυτό είνε φροντιστήριο, κι'από εδώ μέσα βγαίνει
η κάθε μια ψυχή σοφή. Άνδρες δω μέσα μένουν λένε, 
πως ο ουρανός, που γύρω μας ορίζε
οπού στον κόσμο βγαίνουν
καιι,σαν το καρβουνοκούπωμα  μας περιτριγυρίζει,
λόγια μπορεί να μάθουνε καθέναν, που μ' αυτά
κ' είμαστ' εμείς τα κάρβουνα. Αν πάρουνε λεφτά,
δικά τους ναν' τα δίκαια και τ' άδικα δικά τους.
Ова е училиштето,и одовде внатре доаѓасекоја една мудра душа.
Мажите кои живеат овде одат околу светот кој  нас не обиколува,
и велат,дека небо не опколува,
како  печка на јаглени дека ние сме јагленот.
Ако им дадеш пари
ќе научиш некои работи како да бидеш во право и кога не си


Синот на Стрепсијадес се вика Федипидес.Самиот кажува како го добил името/жена му сакала да му даде „коњско„ име како Хсантипос(бел коњ)или Калипос(убав коњ)а тој инсистирал на името на татко му Φειδωνίδη -Мал Федон.Ама се договориле пола пола и испаднал Федон-коњ.
Овде Аристофан јава на временска машина.Федон,(поради нестандардната ортографија на „старогрчкиот„ ai може да мине во ei)  за кој Платон спомнал дека бил младо момче со долга коса  бил присутен при смртта на Сократ.Сократ е осуден на смрт за непочитување на боговите(што епредмет на делото на Аристофан).


Фидипидес одговара
ΕΙΔΙΠΠΙΔΗΣ   Τους ξέρω τους
Φπαμπόνηρους, τους ψευτοπαινεψάρηδες· 
τάχα για τους ξυπόλυτους αυτούς και
αιρεφών (17) με τον παληο-Σωκράτη;
κιτρινιάρηδες  δεν λες, που είν' ο
Χ
ФИДИПИДЕС
 Го знам лисецот,зборуваш за
бледоликите и босоноги шарлатани како
Сократ и Херефон(најдобриот
пријател на Сократ)
       Сократ гол во муабет,табличките со долгови-јабана

Фидипидес одбива да оди и Стрепсијадес, иако стар, решава да оди да учи.
Влегува во дуќанот за мудрување и води ваков разговор со еден ученик на Сократ


            Антички театар-кошницата обесена на ведро небо или имале и кулиси?

Студентот: Само што неодамна загуби одлична идеја-му ја украде гуштер !
СТРЕПСИЈАДЕС:
Како се случи тоа? Кажи ми. 
          Студентот: Тој го студираше движењето на месечината-
нејзината траекторија и револуции.
Една ноќ, како што гледаше нагоре, отвори уста, зјапаше кон небото, но гуштер од покривот се олесна  врз него.
 СТРЕПСИЈАДЕС:
Гуштер серел врз Сократ!
Тоа е добро!
 Студентот: Потоа, минатата ноќ немавме вечера.
 СТРЕПСИЈАДЕС:
Па, добро. Што му текна на Сократа ,
за да добиете сите некоја храна за јадење?
Студентот: Тој тенко распостели пепел на масата,
тогаш направи прачка, па отиде
во боречкото училиште,
собра еден педер, и ја ограби од него неговата наметка,
потоа ја продаде наметката за да купи вечера.
СТРЕПСИЈАДЕС: И ние се уште му се восхитуваме на Талес после ова 


 Ајде, сега, се отвори дуќанот за мудрување-дозволете ми да го видиам Сократ, без одлагање. Умрев за да учам. Значи отвори ја вратата.

Многу интересна реченица на Студентот на Сократа. „Тој тенко распостели пепел на масата,тогаш направи прачка,„ -добиваме впечаток дека Сократ од пепелта волшебно ќе направи нешто за јадење.Ова бара анализа на оригиналот.Еве

κατὰ τῆς τραπέζης καταπάσας λεπτὴν τέφραν

врз масата тенко распостели пепел
свитка обелиск(мал обол ,античка пара во форма на шипка)потоа педер( диаветис-пасивен хомосексуалец) фати од палестрата(гимназиум,боречко училиште) наметката му ја украде.

Значи обелискот Сократ го искористил како стап за тепање или за да му побара услуга на проститутот од палестрата?

И зошто на гледачите за кои е нормално во античката палестра да се борат хомосексуалци ова би им било смешно?Но проблемот е во нешто друго.Сократ од пепел прави предмети-пари?Е ова ви е алхемија.Затоа Талес не е за восхит.Зборовите „потоа ја продаде наметката за да купи вечера.„ се слободен превод на преведувачот.




Некој читал поинаква драма.Сократ виси на дрво а Стрепсијадес го држи синот-коњољубец
[Стрепсијадес влегува Сократ седи во кошница што виси на јаже]  А како и на што ја обесиле кошницата со Сократа во античќи театар е големо прашање.Нејсе.
ТРЕПСИЈАДЕС:Еј, кој е човекон во кошницана-таму горе?
Студентот:Самиот човек.(Еве го човекот? м.з)

СТРЕПСИЈАДЕС:Кој е тоа?

Студентот:Сократ.
СТРЕПСИЈАДЕС:Сократ! Еј, викни по негонего за мене и тоа гласно. 
Студентот:Ќе мора сам да си го викнеш.Јас сега премногу сум зафатен .
[Студентот излегува од внатрешноста на куќата]

СТРЕПСИЈАДЕС: О, Сократ. . .
     
Сократченце. . . здраво. ..
      СОКРАТ:
 Зошто ме викаш, ти суштество на денот?

СТРЕПСИЈАДЕС: Па, најпрво , кажи ми што правиш. 
СОКРАТ: Газам по воздухот,додека размислувам за сонцето.
СТРЕПСИЈАДЕС: Ти си во потрага надолу по боговите, таму горе,
во таа кошница? Зошто не го правиш тоа од земјата,
ако тоа е она што го правиш?
СОКРАТ:
Невозможно!
Мене никогаш не би ми текнала ниту една единствена работа за небесните феномени,
ако не го качам мојот ум на високо,
да се мешаат моите суптилни мисли со она што е како нив-воздухот.
Ако го свртев мојот ум кон возвишени работи,
но ако останам таму на земјата,
јас никогаш не би направил ни најмало откритие.
Бидејќи земјата, гледаш,
ги привлекува влажните мисли надолу сосила кон себе- истиот процес се одвива
 со кардамомот.

СТРЕПСИЈАДЕС:
Што зборуваш? Дали умот влече
влага во кардамомот?
Слези,Сократченце, овде долу
кај мене,па може да ме учиш затоа што барам да учам од тебе.
[Кошницата со Сократ полека се спушта]
СОКРАТ:Зошто си дојден?
СТРЕПСИЈАДЕС:Сакам да научам да се
расправам.Јас
сум уништен од каматите од
доверителите што не можам да ги исплатам и сакаат
да ми земат и што имам и што немам.
СОКРАТ:
Како ли си дошол до таков куп
долгови без да знаеш?
СТРЕПСИЈАДЕС:
Заболев од болест—јас сум коњски болен.
Таа ме цеди на најстрашен начин. Но, те молам научи ме на
еден од твоите два
стила на дискусија, оној со кој икогаш не мора да ги исплатиш долговите.
Какво плаќање бараш,
Ти ветувам јас ќе ти платам-жими сите богови.
СОКРАТ:
Во кои богови имаш намера да се заколнеш?
Само да ти кажам прво, боговите не држат валута кај нас.
СТРЕПСИЈАДЕС:
Што валута го користите да се заколнам?
        Железна
монета, како во Византија?





Еве ја Византија како впливува во приказна во 5 век пред наша ера.Чудо,велам,чудо.

Во продолжение Сократ му ги покажува на Стрепсијадес вистинските богови во кои тој верува.Тоа се Облаците.Тие се во облик на убави жени.На Стрепсијадес не му се верува дека Сократ е „атеист„


СТРЕПСИЈАДЕС: чекај малку—жими Земјата, нели Зевс е бог,        оној кој седи на планината Олимп?
СОКРАТ: Каков бог е Зевс? Што зборуваш глупости?
        Нема такво нешто како Зевс.
Стрепсијадес се чуди тогаш како врне и кој прави звуци на грмење а Сократ стручно укажува дека облаците се полни со вода и врнењето од нив а грмењето доаѓа поради нивното судирање.Тогаш Стрепсијадес се интересира како тоа облаците прават молњи бидејќи за нив е задолжен Зевс лично и тој со молњите всушност ги казнува грешниците.Сократ му вели дека е многу заостанат бидејќи Зевс не ги казнува грешниците Симон(мислев дека ова е еврејско име но во „антиката„ значело на грчки некој со сплескан нос-како варварин-монголец, на пример) Клеонимос и Теорус туку сопствениот храм Суниум  а и некои дабови дрва кои немаат никаква вина ниту може да се грешници.Ветрот кој ги растура облаците се трие од нив и прави пламен т.е молња.(електрицитетот засега е непознат за Сократа).Стрепсијадес е убеден.


 СОКРАТ:
 Значи сега нема да признаваш ни еден бог                              
                  освен оние кои ние ги признаваме—Хаосот, Облаците,
                   и Јазикот—само овие три?  

Светото Сократово тројство.Потоа Стрепсијадес започнува да учи кај Сократ малку граматика (машки и женски род на именките) и „медитација„ под волнени ќебиња.Медитацијата на Стрепсијадес е во форма на мастурбација .Кога Сократ прашува дали од медитацијата под ќебето имало корист и дали Стрепсијадес пронашол лек за да ги избегне кредиторите овој одговара



 СТРЕПСИЈАДЕС:
 А да купам една Тесалиска(или Теталеска?) вештица
       и да ја натерам ноќе да ја симне месечината—                                        
      после да ја затворам во кружна кутија,
     како огледало, и да ја надгледувам.

СОКРАТ:
 И како тоа ќе помогне?
СТРЕПСИЈАДЕС:
 Па, ако не изгрее месечината
        нема да платам камата.
СОКРАТ:
 Зошто?
СТРЕПСИЈАДЕС:
 Бидејќи каматата се пресметува месечно.      
 Друга идеја

СТРЕПСИЈАДЕС:

Во продавницата на аптекарот си го видел ли
        оној убав проѕирен камен,
        кој се користи за палење оган?

СОКРАТ:  
 Мислиш стакло?
СТРЕПСИЈАДЕС:
 Да.

СОКРАТ:  
Па што?
СТРЕПСИЈАДЕС:
      Ако го земам тоа стакло,
        и кога писарот ќе ја напише тужбата,                                        
       Да стојам меѓу него и сонцето-вака—
       од далеку, и да му го стопам напишаното,
        баш оној дел на мојот случај?










Значи тужбите се пишувале на восочни таблички и пишуваното можело навистина да се стопи со помош на лупа? О Облаци помагајте со „древниве Атињани„.А мапата на светот на што ја проучуваа учениците на Сократ на што била нацртана ,и таа на табличка?Ова излегува дека „антикава„ исчезнала затоа што се стопила.

Бидејќи како најдобра идеја за  краен излез од својата ситуација Стрепсијадес го наведува самоубиството (со бесење),Сократ се лути   и го брка бидејќи ништо не може да научи ,Хорот го советува Стрепсијадеса  да го испрати својот млад син на учење кај Сократ.

Стрепсијадес го убедува синот да оди да учи.Потоа Сократ го остава Дедипидес самиот да учи од„ добриот и лошиот аргумент „,всушност дебел анахронизам-потсмевање со дијалозите на Сократ запишани од Платон.Да се потсетиме дека Облаци е напишана во времето кога Платон се родил или сеуште бил во план „да се роди„.


ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Добро, ќе објаснам како беше организирано
        нашето образование во старите денови,
        кога зборував што е праведно и просперитетно,
        кога луѓето сакаа да практикуваат воздржување.
        Прво,постоеше правило—децата не смеат да креваат гврева,
        Потоа кога излегуваа надвор,
        да шетаат по улицата до куќата на учителот по музика,
        групи момчиња од ист дел на градот,
        одеа во права линија и никогаш не носеа наметка,
        ниту кога паѓаше снег дебел како брашно.
        Таму учеа да пеат со раширени нозе(за да не прават непристојни работи,м.з.)
        Мораа да ги научат напамет своите песни—како
        ”Страшната Палада Која Уништува цели Градови ,”
        и “Повик од далечината.” Ова го пееја
        во стил научен од нивните татковци.
        Ако некое момче се глупираше или се обидуваше
       да смисли нови иновации,
        како извртените звуци кои ги слушаме денес
       од оние кои го практикуваат стилот на Фринис
       беше тепан, добро изрибан, како казна
        за рибањето на Музата. Во куќата на учителот,
       кога момчињата седнуваа, мораа да ги држат
        бутовите истегнати, за да не покажат нешто
       што може да предизвика еротски маки
      кај оние кои го гледаат. А кога ќе станеа,
        го мазнеа песокот, внимателни
       да не остават отпечатоци на машкоста за своите љубовници.
      Кога користеа масло, ни едно момче не си го мачкаше телото
        под папокот—така на неговите сексуални делови
        имаше влакненца, како на праска.
       Тоа не го правеше својот глас сладок и мек
       за да разговара со љубовниците додека шета,
       или со погледи итро да го мами подведувачот.
       Кога јадеше, не туку само ја грабнуваше
    главицата репка, ниту земаше од постари мажи
       магдонос и мирудија, ниту пак јадеше вкусна храна.
        Не му беше дозволено да се смее, или да седи
      со прекрстени нозе.(за да не прави непристојни работи,м.з.)

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ:  Античко ѓубре!!(ма немој бе,м.з)
        Преполно Фестивали на Зевс Полиус,(Зевс Градски м.з)
        штурци, заклани бикови, и Кедеидес.(уште поантички поет.м.з)

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Но поентата ми е—со ваквото
       мое образование беа израснати момчињата
       кои се бореа кај Маратон(490 ПНЕ и за нив ова е „стари времиња„: пффф).   Но види се себе си—
       сега ги учиш младите од почеток
        да се завиткуваат во наметки.Збеснувам
        кога ќе дојде време да танцуваат
        на фестивалот Панатеја
        па еден од нив го држи штитот долу,
      врз јајцата, навредувајќи ја Тритогенија.
        И така, млад човеку, затоа треба да ме одбереш мене,
        Подобриот Аргумент. Биди решителен.
        Ќе научиш како да го мразиш пазарот,
        ќе ги шутнеш јавните бањи, ќе се срамиш
        од срамни нешта, ќе ти гори срцето
        кога некој ќе ти се потсмева, ќе станеш од столчето(имале столчиња?)
       кога ќе се приближи постар човек, нема да ги навредуваш
       родителите,ниту ќе правиш нешта
       што ќе те посрамат или ќе ја сменат
       твојата слика на чесен човек.
       Ќе научиш како да не трчаш по танцувачки,
       за кога зјапаш во нив, да не те погоди
       јаболко фрлено од некоја ороспија,(а кај танцувале танцувачките?па овие имале и барови! м.з.)
       и ќе завршиш со твојата добра репутација,
      и нема да му се противиш на татка си, 
     или да го потсетуваш на неговите години нарекувајќи го
      Јапет—не ,бидејќи го минал животот,
     растејќи те од бебе.
 ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Момче ,ако те убеди овој,

        жими Дионис, готов си
        како синовите на Хипократ—и потоа
        ќе те нарекуваат цицач на цицка.


ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Ќе го минуваш времето во палестрата—
        телото ќе ти биде цврсто,во добра кондиција.
        Нема да се врткаш околу пазарот
       дрдорејќи безобразности,како денешните момчиња.
        Нема постојано да те влечкаат на суд
        поради глупава расправија
    за ситни работи. Не, не.

        Наместо ова ќе си одиш на Академија,(веројатно Академијата на Платон кој уште не се родил м.з)
        ќе се тркаш под светите маслинови дрва,

        со пристоен пријател на твоја возраст,
       безгрижно носејќи венец од црвена трска.
        Ќе мирисаш дрво на тиса, ќе тресеш лисја од топола,
        додека костеновите дрва тивко им шепотат на брестовите,
       радувајќи и се на пролетта. Вака ти велам—
       ако го правиш ова кое го спомнав,
        и ако се концентрираш на него,
        секогаш ќе имаш сјајни гради, блескава кожа,
       широки рамења, тенок јазик, силни бутови,
       и мал пенис. Но ако тргнеш
        по денешната мода,ќе имаш,
       слаби рамења,бледа кожа,
        тесни гради, долг јазик,мал задник,
       и голема вештина на пишување долги говори.
        И луѓето ќе те убедат дека
        што е лошо е добро а што е добро е лошо.
        А потоа ќе добиеш Антимахова болест(педерска -на феминизиран тип м.з)
       ќе се заразиш со неговата содомија.



ЛОШИОТ АРГУМЕНТ:Време е!

       Утробата долго ми гори од желба

       да го растргнам она што го рече,

       со контра-аргументи. Затоа ме викаат

        Лошиот Аргумент меѓу размислувачите,

        бидејќи сум првиот кој

        им паѓа на памет кога расудуваат

       против нормалните нешта и праведните декрети.(ете ти ! м.з)

        И вреди многу пари—всушност,вреди повеќе,

       од шестоцифрени драхми—да се одбере

        полошиот аргумент и да се победи.

        Видете сега како ќе го срушам системот,

        на образование во кое тој верува.

        Прво, тој вели да не се бањате

     со топла вода. Што е работава овде?
        Зошто се противиш на топла бања?


ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Нивниот ефект е штетен—
        од мажите прави кукавици.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Чекај малку!
        Те фатив на првото.
        Те фатив околу половината. Нема да ми побегнеш.
      Кажи ми—од сите деца на Зевс
       кој маж, по твое, имал најголемо срце
       и извршил најтешки задачи? Кажи ми.

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Според мене,никој не бил поголем маж
        од Херкулес.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ:А ти си видел ли некогаш
       ладна вода во бањите на Херкулес? А кој бил поголем маж од него?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Тоа,она за кое денешната младеж
        постојано дрдори деновиве—
       полнејќи ги капалиштата, оставајќи ги празни
     боречките училишта.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Потоа,не си среќен
        кога се врткаат околу пазарот—
        но размисли добро. Ако тоа беше срамота,
       Хомер немаше да го нарече Нестора—
        и сите мудри луѓе—голем јавен говорник.(очигледно на пазарите се држеле говори,м.з)
        Сега, ќе продолжам за нивните јазици, за кои човеков
       вели дека не треба да се вежбаат кај младичите. Јас велам треба.
        Вели треба да биле воздржани.
        Овие две работи се двојно штетни.
       Каде си видел од воздржување
  некој да профитира?
        Кажи ми. Зборувај. Побиј го моето расудување.(ова се капиталистички идеи,профит,дрн,мрт каква антика какви глупости,м.з.)

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Има многумина.На пример,
       Пелеј за своето воздржување добил меч.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Меч! Ама сјајна награда
        добил кутриот мизерник! А Хипеболос,
        кој продава ламби на пазарот,е расипан
        и носи многу пари, но, бог знае,
        никогаш не добил меч.(пари,пари,пари-во антиката кога парите биле прачки,брееее)

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Ова му помогнало
        на Пелеја да се ожени со Тетис.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Потоа таа побегнала, напуштајќи го човекот,
        бидејќи не сакал по цела ноќ
       да има тврд сладок секс меѓу чаршафите(?!)—
       груба-тркалачка љубов која ја обожаваат жените.
        Ти си само сиров и заостанат Кронос.
        Сега, момче мое,само помисли на оние нешта
        кои ги бара воздржувањето—ќе мора да бидеш без
       сите задоволства—мажи и жени,
       пијани игри и вкусни деликатеси,
       пијалоци и смеа. Вреден ли е животот
       ако си лишен од ваквите работи? Толку за ова.
       Сега ќе минам на физичките страсти.
        Си застранил и си се вљубил—си имал авантура
        со туѓа жена. И те фатиле.
        Мртов си, бидејќи не знаеш да зборуваш.
       Но ако се врткаш околу таквите како мене,
       ќе си го следиш нагонот на природата.
      Ќе скокаш ќе се смееш и нема да мислиш
  на ништо дека е срамно. Ако случајно,
        те фатат дека си плескал туѓа жена,
     само кажи му на мажот дека не си направил ништо лошо.
       Обвини го Зевс—тврдејќи дека тој
      не можел да го заздржи нагонот за секс и жени.
       А како ти можеш да си посилен од бог?
       Ти си само смртник.


ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Добро—но да претпоставиме
        дека тој ќе ти поверува на советот и ќе добие репа
        напикана во газот, а срамните влакна
        ќе му се изгорат со врели клешти. Ќе има ли
        разумен аргумент за да демонстрира
        дека не е широкогазесто педериште?


(казната за прељуба во „антикава „била многу тешка бре,поарно христијански да го затрупаат со камења.Најсмешно е што во „антиката„ кобожем било срамно да си пасивен педер по 15 години а активен-не,м.з.)

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ:Па што ако има широк шупак?—
   зошто тоа би го вознемирувало?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ: Може ли некој да истрпи поголема штета
        од имањето лабав задник?

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ:што не признаеш
дека те победив по оваа точка?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Ќе замолчам.
Што може човек повеќе да каже?

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ:Ајде,тогаш
кажи ми за адвокатите
Од каде се тие?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Тие се од широкогазестите содомисти.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Дефинитивно е така. Потоа? Трагичните поети?
Од каде се ?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Од големите шупаци.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Така е. А политичарите—
од каде доаѓаат?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Од гигантските шупаци!

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Добро тогаш—сигурно моеш да забележиш
      дека трескаш глупости? Глеј таму—
     во публикана—какви луѓе
     се повеќето од нив?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Добро-ги гледам.
ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: Па,што гледаш?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ:Жими сите богови,
    повеќемината ги шират образите.(двосмислено -образите на газот ли ?!)
    Еве оној онаму,сигурно. . .
      и оној . . . и оној онаму со долгата коса.

ЛОШИОТ АРГУМЕНТ: И што велиш сега?

ДОБРИОТ АРГУМЕНТ Победен сум.
        Заебани, земи ми ја наметката—(казна што изгубил е наметката,м.з)
        да ви се посерам во ранговите.


[Подобриот Аргумент ја соблекува наметката и излегува од дуќанот за размислување]


ЛОШИОТ АРГУМЕНТ:
 [кон СТРЕПСИЈАДЕС]
                                                                            И сега?
        Ќе си го земеш синот?
        Или,за да ти помогнам,, треба ли да го научам како да се расправа?


СТРЕПСИЈАДЕС:  
Научи го—исшибај го во форма.
      Не заборавај да го наостриш за мене,
       од една страна спремен за правни работи.
        Од друга страна, наостри му ја вилицата
за поважни нешта.

Богами јас не ширам „образи„ на комедијава на „античкиве„.Еве и зошто.

Платонскиот дијалог помеѓу „добриот„ и „лошиот„ аргумент се однесува на моралот на младината на „античката Атина„ -веројатно првобитен јудео-христијански средновековен „универзитет„(Атина е место и симбол на науката и мудроста,кој го читал Виктор Иго и „Ѕвонарот на богородичната црква„има бледа претстава  отприлика каков бил доцносредновековниот„универзитет„) ,во време кога „науката„ започнува да се буди а  чиј студент веројатно е автор на Облациве.

Комедијата говори за „ замена„ на старите богови со нови.Ќе видиме на крајот дека обидот на „Сократ„ да ги замени старите богови ,Зевс,Хермес итн со новите : Јазикот,Воздухот и Хаосот-неславно ќе заврши.

Нема сомнение дека комедијава е пишувана во првобитна  јудео-христијанска средина.Зарем морализирањето на „Аристофан не ве потсеќа на следното:



1 Тогаш Бог ги изговори сите овие зборови:
2 „Јас Сум Господ, твој Бог, Кој те изведе од Египетската Земја, од куќата на ропството.
3 Не ќе имаш никакви други богови покрај Мене.(!)
4 Не ќе си правиш врезан лик, ниту некаква слика на она што е горе во небото, или долу на земјата, или во водата под земја.
5 Не ќе им се поклонуваш ниту ќе им служиш, зашто Јас, Господ, твојот Бог, Сум ревнив Бог. Ја посетувам неправдата на татковците - на оние кои Ме мразат - на децата до третото и четвртото поколение,(Сократ и неговите два ученика (Христос и двајцата разбојници на крстовите?)  се убиени од Стрепсијадес бидејќи не ги почитуваат старите но „ревниви„ одмазднички богови)
6 а покажувам милости на илјадници, кои Ме љубат и ги пазат Моите заповеди.

Поента на комедијата!!!!Старите Богови не смее да се заменат со Нови.Како Нови богови во комедијава се предложени нови „научни„ богови понудени од мудрецот-„Сократ„


7 Почитувај ги твојот татко и твојата мајка, за да ти се продолжат дните на земјата, која ти ја дава Господ, твојот Бог.

Добриот аргумент тврди дека во„ старото време „кога не се „дискутирало„ многу по Сократовски се почитувале родителите.

8 Не ќе убиваш!
Федипидес (следбеник на лошиот аргумент,претставник на новата младеж) го тепа и се обидува да го убие татка си .


9 Не ќе прељубодејствуваш!
Прељубата се казнува со набивање репка во газот , горење на пубичните влакна и срамен печат на хомосексуалец.

10 Не ќе крадеш!

Срепсијадес и Федипидес се крадци, должат пари кои не сакаат да ги вратат и се обидуваат со „мудри зборови„ да не го платат долгот.Ова не може да се случи.

11 Не ќе сведочиш лажно против твојот ближен!

Ораторството како манипулација за избегнување на долгот е лажно сведочење.Замената на старите Богови со новите и вештината на ораторството на Сократа воопшто не помага.

12 Не ќе го посакуваш домот на твојот ближен! Не ќе ги посакуваш: жената на твојот ближен, ни неговиот слуга, ниту неговата слугинка, ни неговиот вол, ниту неговото осле, ни што и да е што му припаѓа на твојот ближен!”

Не треба да посакуваш туѓо ниту да правиш долгови кои не можеш(или не сакаш) да ги вратиш.

Комедијата продолжува.Фидипидес се изучува во училиштето на Сократ и кога Стрепсијадес доаѓа по него разговара со Сократа


СОКРАТ: Здраво,Стрепсијадес.

СТРЕПСИЈАДЕС: Здраво и на тебе.
       Прво,прифати го подароков.

[Стрепсијадес му подава на Сократ мало вреќиче]

        пристојно е човек да покаже почит
        на учителот на својот син ,на некој начин. Кажи ми—
        дали момчето го научи стилот на аргументација
       кој се случи овде и сега?

СОКРАТ:       Да да ,научи.

СТРЕПСИЈАДЕС: Во име на Измамата, кралицата на се,
       ова се прекрасни вести!


СОКРАТ:Сега може да се одбраниш
        во која парница сакаш—и да победиш.


СТРЕПСИЈАДЕС:  Можам?
        Дури и со сведоци 
        кога земам на заем ?


СОКРАТ: Колку повеќе толку подобро—
       дури и со илјадници.

Фидипидес доаѓа со нов изглед движења и говор како оној на сократовите ученици.Заедно со татко му се враќаат дома.
Доаѓа денот за наплата на долгот.Пристигнува Пасијас(Дебелиот) да си го бара долгот.Стрепсијадес е подготвен да се заколне на суд во Зевс, Хермес и Посејдон (бидејќи повеќе не верува во нив може лажно да сведочи а ако мислите дека ова„ колнење„ е глупост сетете се како пред сведочење се колнат во американските сдови) дека нема никаков долг.Пасијас налутен си заминува кога гледа дека Стрепсијадес нема намера да го врати долгот.
Доаѓа друг кредитор-Аминијас.Тој куца,бидејќи паднал од кола(?).Стрепсијадес дознава дека синот направил уште некој долг.Тој го брка Аминијас со прачка за жигосување стока.(? очигледно голема новина во времето на авторот,спомната два пати)

Сцената се менува.Стрепсијадес бега а Фидипидес трча по него и го тепа по главата.Се расправаат.Хорот го моли Стрепсијадес да каже како започнала кавгата.Тој раскажува дека додека вечерале побарал од синот да му испее песна од стариот поет Симонидес.Федипидес одбил бидејќи во „размислувалната„ научил дека Симонидес е лош поет .Тогаш Стрепсијадес побарал рецитација од Есхил.Но Федипидес одбил и рекол дека Есхил е бомбастичен.На крајот Стрепсијадес побарал „модерна песна„ а овој почнал да го рецитира Еврипид за  брат што имал секс со својата сестра од иста мајка.Стрепсијадес се изнервирал,почнале да се караат и Федипидес дури почнал да го дави за да го убие.Стрепсијадес сфаќа дека со мудростите научени во училиштето е бетер отколку со задолжувањето на коњи.Син му си го оправдува тепањето на сопствените родители.Стрепсијадес го повикува синот да одат и да му ја запалат куќата на Сократ.

ФИДИПИДЕС:Но не можам да ги повредам моите учители.
СТРЕПСИЈАДЕС: Да,,мораш. Почитувај го Татковскиот Зевс(Јахве.Живш)

ФИДИПИДЕС: Слушај сега ова—Татковскиот Зевс.
Колку си старомоден! Постои ли Зевс?

СТРЕПСИЈАДЕС: Постои.

ФИДИПИДЕС:Не, не, не постои-нема шанси,
       бидејќи Виорот сега е Зевс
        и владее со се.

СТРЕПСИЈАДЕС:Не го убил.

[Тој покажува кон статута на мала чаша која стои пред „размислувачницата„ на Сократ]


      ФИДИПИДЕС: јас мислев така поради статуана,
       чаша,наречена Виор.Колку сум бил будала
      да сметам дека парче глина е некаков бог!


Токму така.Парче глина не е Бог.Така би рекле сите христијански апологети а и Јахве химселф заповедал.


Стрепсијадес го повикува својот слуга Ксантијас(Плавуш).Му наредува да земе скала и копач,да се качи на „размислувачницата„ и да и го сруши покривот.Ксантијас почнува да ја извршува наредбата.Стрепсијадес тогаш бара факел.Друг слуга му го носи и тој се качува на покривот кај Ксантијас и сака да ја запали куќарката одвнатре.Сократ и учениците протестираат дека се гушат.Стрепсијадес и Ксантијас  се симнуваат од покривот и ги бркаат „непочитувачите на Боговите кои се интересираат за месечината надвор од сцената.Хорот кажува дека е крај на забавата .Завеса.Кобожем.

Не е јасно дали стариот Зевс е јудеистичкиот Јахве а новиот Сократ е Христос кој воведува ново тројство на Облаците-Бог отец,Јазикот-Исус и Светиот Дух-Хаосот(хаос ,на „античко грчки„-вистина,добрина) или старите богови се инкорпорирани во христијанството а делово е осуда на Сократ како симбол на „просветлувањето„ на „науката„ и модерните „рационални времиња„.Рационализмот е продукт на ерата на „Просветлувањето„ чии зачетоци се во 17 век.Првата „Научна академија„ е отворена во Франција во 1666 од Луј 14.

Гравура ,но не на Атинската туку на Париската Академија,1698.Разгледајте внимателно и кажете дали гледате разлика меѓу 17 век и  „антиката„.


Лондонски манускрипт од делата на Аристофан ,Облаци,и Богаташ,кобожем втора половина на 15 век.Хартија.


Ликови во претставата на првата страница:С(T)репсиадес(ис,ус),Ф(и,напишано со гама-у)диппидес(ус,ис) ,Сократес(ус,ис) ј ?



Кобожем „паганските писатели„ особено важните делови од делото ги обележувале со знакот Хи-Ро кој „на пагански„ значел „крестон„ т.е „добро„.Тоа е глупава измислица.Знакот ХР значи Христос "ΧΡΙΣΤΟΣ" и ништо друго.Видете на сликата како е запишано Сократос:КРТ-СО-ОС-Христос или Крестос. Малку сте збунети?Јас не.Сократ е „паганската „ варијанта на Христос.Обидот да се оддели „антиката„ од Христијанството некогаш бара очајнички чекори.

Аристофан Византиски

Теоријата на веројатност секогаш се побива од историјата.Главен следбеник на Платон бил Плетон итн и ќе погодите дека главен собирач и едитор на делата на Аристофан од 5-4 век ПНЕ бил повторно некој Аристофан.Овој Аристофан се викал Аристофан Византијски(257-180 ПНЕ) и бил библиотекар во Александрија  и го измислил текстуалниот критицизам и егзегезата(објаснување ,што тоа авторот сакал да каже).

Богами и восочна табличка не е баш книга.Како и на што Аристофан ги пишувал своите драми?На таблички со восок.По сто-двеста  години до Аристофан Византиски веќе се користел папирус и во библиотеката во Александрија имало многу книги.Меѓу нив биле и драмите на Аристофан напишани на папирус.



И така на папирус и по горењето на александриската библиотека Аристофан се спасил па некаде во 4-5 век навистина станал многу популарен во Византија каде ВЕРОЈАТНО сите дела му ги препишале на пергамент.Толку бил популарен што се изучувал во училиште (заедно со вицовите за хомосексуалците и старата маратонска школа на воспитување на младичите).Дури и императорот Јулијан го цитирал.

После ова ВЕРОЈАТНО напишаниот кодекс на пергамент „исчезнал„.Најстар постоечки манускрипт со дела на Аристофан е тн „Кодекс од Равена„ кобожем од 11 век.
Конечно во 13-14 век Цецес и Томас Магистер (инаку монах) повеќе се заинтересирале за „Аристофан„

И така од восочните таблички до печатењето во 15 век поминале 20 века а перфектниот Атички говор  од восочната табличка на Аристофан многу малку се изменил.Виц на два милениуми.




No comments:

Post a Comment