Хрониката на Јован Малала (Ιωάννης Μάλαλας)- летописи, составени од Јован Малала („ретор "), свештеник од Антиохија (околу 491-578 година) ..- Како што е предложено од З. В.Удалцова, околу 532 Јован Малала се преселил во Цариград. Целосниот текст на грчки од Хрониката. (недостасува само почеток на 1-вата книга) ни доаѓа од XII век ,од Оксфорд, а бил издаден три пати - во 1691, 1733 и 1831 а последен пат во составот на Бонскиот корпус на делата на византиските писатели (Ioannis Malalae chronographia: Ex rec. L. Dindorfii. Bonnae, 1831).
За својата хроника користел неколку извори како на пример Евстатиј од Епифанија и други непознати.Кобожем хрониката е создавана за време на преминот „од латинска кон грчка„ официјална владина терминологија.Леле .
Зачувани се и мали фрагменти на грчки од првата книга на Xрониката (видете за нив во статијата Шусторович Древнеславянский перевод хроники Иоанна Малалистр 138).
Xрониката се состои од 18 книги. Во книгите 1, 2 и 4 е изложена античката историја, во најголем дел прераскажување на грчките митови (за борбата со Гигантите ,за Зевс и Кронос,за Семеле, за Ио, за Персеј, Едип, итн.)
Во третата книга се изложува библиската историја, во 5-тата историјата на Тројанската војна во која Малала ја следи средновековната верзија на Диктус Критски (чие дело "Опис на Тројанската војна„, во средниот век се верувало дека е дневник на учесник во опсадата на Троја) .
Потоа, во Хрониката ги раскажува приказните за персиските кралеви, лидискиот крал Крез, македонските кралеви и основањето на Рим (книга 6), за Ромул и Рем и првите римски цареви до Тарквиниј (Книга 7), за наследниците на Александар Македонски - Птоломеите и Селевкидите (Книга 8) .Во следната книга (книги 9-12) дава преглед на историјата на Јулиј Цезар и римските императори од Август Октавијан до Константин Хлор, а потоа – и на римските и византиските императори од Константин Велики а завршува со Јустинијан ( 568 -573 г. )(Книга 13-18).
По вид и стил на пишување Хрониката на Малала е специфична христијанско-византиска монашка хроника .Јован Малала го напишал своето дело не "за еден релативно тесен круг на големци и образовани луѓе, туку за народните маси, особено за голем број монаси во византиската империја ... Тој си поставил за цел да даде дело со наравоучение, во духот на христијанската побожност и поучно но истовремено и забавно четиво за широка публика на читатели и слушатели "(Зинаида.В.Удалцова „Усогласувањето на византискиот хроничар Јован Малала„ 1971).
Xрониката е преведена на словенски (по претпоставка на И.И.Срезневски во Бугарија) кобожем уште во Х век. Делови од преводот се стигнати до различни руски хронографски компилации. Таа е сочувана во најкомплетна форма во руските Летописи :Синодалните, Погодинските и Уваровските списи на првото издание на Хрониката, а делумно - во Архангелските, Чудовските списи и други.
Преводот од Хрониката на англиски симнете го ТУКА
Дека „Малала„ е прилично антички (но не до толку ) и е комплетен доктор игнорантисимус за „грчката антика„ (бидејќи тогаш таа уште не постоела) докажува тоа што тој не знае ништо за Хомер а како извор за „тројанската војна„ го користи „Диктус Критски„ односно „очевидецот„ кој ги напишал „Мемоарите на Сизиф од Кос„ на кои ,тврди Малалас,и Хомер ја базирал својата Илијада (бил плагијатор-Хомер).
Но знае дека античките Мирмидонци во неговото време се нарекувале Бугари односно дека библискиот крал Давид му бил сојузник во војната на Пријам и Хомер бил современик со Соломон а коренот на името на градот Ерусалим е истиот тој Соломон.(има логика,Шалом-Мир).
Дали Малалас бил тотален Малакас и немал претстава што значат илјадниците години помеѓу кобожем неговиот шести век и хомеровиот минус осми век ?
Не.Имајќи предвид дека Малалас го познава Плутарх може слободно да кажеме дека веројатно живеел во времето на часовниците а не„ во времето на „Јустинијан „ кога било модерно да се пишувааат романи за „историјата на светот -со библиска хронографија„ имајќи бледа претстава за тоа што всушност значи период од 1000 години.
Но знае дека античките Мирмидонци во неговото време се нарекувале Бугари односно дека библискиот крал Давид му бил сојузник во војната на Пријам и Хомер бил современик со Соломон а коренот на името на градот Ерусалим е истиот тој Соломон.(има логика,Шалом-Мир).
Дали Малалас бил тотален Малакас и немал претстава што значат илјадниците години помеѓу кобожем неговиот шести век и хомеровиот минус осми век ?
Не.Имајќи предвид дека Малалас го познава Плутарх може слободно да кажеме дека веројатно живеел во времето на часовниците а не„ во времето на „Јустинијан „ кога било модерно да се пишувааат романи за „историјата на светот -со библиска хронографија„ имајќи бледа претстава за тоа што всушност значи период од 1000 години.
No comments:
Post a Comment